sâmbătă, 4 februarie 2012

Druid - Feral, PvE TANK








1. Introducere
2. Abilitati noi si schimbari
3. Talente, Bonusuri si Mastery
4. Stats-uri, Gear-ul si Reforge
5. Glyphs, Gems si Enchants
6. Profesii
7. Consumabile
8. Rotatia si Macro-uri
Video cu tankatul in instante
9. Pre-Raid Gear List
10. Best in Slot items (Tier 11 Heroic)
Excel Data Sheet cu valoarea stats-urilor BiS Items, optiuni de reforge, sockets, socket bonuses
11. AddOns
12. F.A.Q. (Frequently Asked Questions)
13. Solo tanking in 5-man and raids
14. Wallpapers and Artwork






Am facut acest ghid pentru a va prezenta latura frumoasa si interesanta a druizilor tanci, care se pare ca sunt pe cale de disparitie pe serverul nostru. In acest ghid sper sa gasiti tot ce va este necesar pentru a tanka cu ursul, fie ca sunteti incepatori sau profesionisti.

Bun. V-ati hotarat sa va faceti un druid ca sa tankati cu el, acum vine urmatoarea intrebare: "Ce rasa sa ma fac?". In continuare am sa va prezint racialele fiecarei rase care poate fi druid, precum si care cred eu ca este cea mai buna rasa pentru un druid tank.

Alliance side:
  • Night Elf:
    Nature Resistance: "Increases your resistance to harmful Nature effects by 1."
    Quickness: "Reduces the chance that melee and ranged attackers will hit you by 2%."

  • Worgen:
    Aberration: "Increases your resistance to harmful Nature and Shadow effects by 1."
    Viciousness: "Increases critical strike chance by 1%."

Dupa mine cea mai potrivita rasa la alianta pentru druidul tank este night elf-ul deoaree are acel 2% avoidance, care inseamna mult, deoarece druidul tank se bazeaza pe stamina, armura si dodge. De altfel night elf-ul mai are si acea rezistenta la nature spells.

Horde side:
  • Tauren:
    Nature Resistance: "Increases your resistance to harmful Nature effects by 1."
    Endurance: "Base Health increased by 5%."

  • Troll:
    Regeneration: "Health regeneration rate increased by 10%. 10% of total Health regeneration may continue during combat."
    Da Voodoo Shuffle: "Reduces the duration of all movement impairing effects by 15%. Trolls be flippin' out mon!"
    Berserking: "Increases your attack and casting speed by 20% for 10 seconds."
    Beast Slaying: "Damage dealt versus Beasts increased by 5%."

In ciuda acelor multe raciale pe care le are troll-ul, eu votez tauren-ul ca rasa pentru druidul tank in pve deoarece are acel increase base health cu 5%. Racialele troll-ului sunt mult mai bune in pvp decat in pve, iar acel health regen in combat nu prea se simte, druidul oricum primind heal de la un talent de al sau si de la healeri.





Mai jos o sa va prezint abilitati care s-au schimbat o data cu noul expansion, cat si abilitati nou implementate.
    Bear Form (Level 15): "Shapeshift into bear form, increasing armor contribution from cloth and leather items by COND($lt(LEVEL,40),65,120)% and Stamina by 10%. Significantly increases threat generation, causes Agility to increase attack power, and also protects the caster from Polymorph effects and allows the use of various bear abilities. The act of shapeshifting frees the caster of movement slowing effects."
    Atentie!Shapeshifting-ul va scoate doar din movement slowing effects in 4.0.6, nu si din roots.
    Deoarece nu mai sunt rank-uri la spells, Dire Bear Form nu mai exista, in schimb este doar o forma a ursului care se modifica in functie de lvl-ul caracterului: 65% increased armor contribution from cloth and leather items (lvl 15-39) si 120% increased armor contribution from cloth and leather items (lvl 40-85).
    Stiu ca Bear Form pare nerfuit, insa cei de la blizz au bufat fiecare item leather cu 1.5x-2x mai multa armura.

    Faerie Fire(Level 24, no rage cost):"Decreases the armor of the target by 4% for 5 minutes. While affected, the target cannot stealth or turn invisible. Stacks up to 3 times. Deals AP * 0.15 + 1 damage and additional threat when used in Bear Form."
    Atentie!In cataclysm a suferit modificari fata de wotlk cand aceasta abilitate scadea armura cu 5%: acum scade armura cu 4% dar se poate stacka pana la de 3 ori, ajungand astfel la o scadere a armurii de 12%. Folosita in urs da damage si face threat.

    Maul(Level 15; 30 Rage): "An attack that instantly deals 8 + AP * 0.24 - 1 physical damage. Effects which increase Bleed damage also increase Maul damage."
    Atentie!In cataclysm a suferit modificari fata de wotlk cand aceasta abilitate depindea de attack speed-ul labelor, neavand shared global cooldowncu alte abilitati: acum ea are un cooldown de 3 secunde si inca nu are shared global cooldown cu alte abilitati.

    Lacerate(Level 66; 15 Rage): "Lacerates the enemy target, dealing 31 + (AP * 0.0766) damage and making them bleed for 5 * (31 + (AP * 0.00512)) damage over 15 seconds, and causing a high amount of threat. Damage increased by attack power. This effect stacks up to 3 times on the same target."
    Atentie!In cataclysm a suferit modificari fata de wotlk cand aceasta abilitate se stacka de pana la 5 ori pe acelasi target: acum se stackeaza de pana la 3 ori pe acelasi target.

    Swipe(Level 36; 15 Rage): "Swipe nearby enemies, inflicting 9 damage. Damage increased by attack power."
    Atentie!In cataclysm a suferit modificari fata de wotlk cand aceasta abilitate nu avea cooldown: acum ea are 6 secunde cooldown. Este o abilitate foarte folositoare pentru a tine aggro in situatiile aoe..

    Thorns(Level 6): "Thorns sprout from the friendly target causing 1 + (SP * 0.168) Nature damage to attackers when hit. Lasts 20 seconds."
    Atentie!In cataclysm a suferit modificari fata de wotlk cand aceasta abilitate era considerata buff, nu avea cooldown si dura 10 minute fara glyph sau 60 minute cu glyph: acum ea are 45 secunde cooldown si tine doar 20 secunde, insa damage-ul pe care il face atacatorilor este mult mai mare.

    Survival Instincts(Level 49; 20 puncte in feral tree): "Reduces all damage taken by 50% for 12 seconds. Only useable while in Bear Form or Cat Form."
    Atentie!In cataclysm a suferit modificari fata de wotlk cand aceasta abilitate iti marea HP-ul: acum ea reduce tot damage-ul primit cu 50%.

    Frenzied Regeneration(Level 52; no rage cost): "Increases maximum health by 30%, increases health to 30% (if below that value), and converts up to 10 rage per second into health for 20 seconds. Each point of rage is converted into 0.15% of max health."
    Atentie!In cataclysm a suferit modificari fata de wotlk cand aceasta abilitate doar convertea rage in Health Points: acum ea iti mareste HP-ul maxim cu 30%, dar si converteste rage in Health Points.

    Bersek(Level 69, necesita 30 puncte in feral tree): "Your Lacerate periodic damage has a $s3% chance to refresh the cooldown of your Mangle (Bear) ability and make it cost no rage. In addition, when activated this ability causes your Mangle (Bear) ability to hit up to 3 targets and have no cooldown, and reduces the energy cost of all your Cat Form abilities by 50%. Lasts 15 seconds. You cannot use Tiger's Fury while Berserk is active."
    Atentie!In cataclysm a suferit modificari fata de wotlk cand aceasta abilitate te scotea si te facea imun la fear: acum nu te mai scoate sau te face imun la fear, in schimb damage-ul periodic de la Lacerate are 50% sansa sa dea improspateze cooldown-ul la Mangle (bear) si sa il faca sa nu coste rage, sa nu aibe cooldown si sa loveasca pana la 3 target-uri.

    Skull Bash(Level 22; 15 Rage):"You charge and skull bash the target, interrupting spellcasting and preventing any spell in that school from being cast for 4 seconds."
    Atentie!Aceasta abilitate a suferit un hot fix si acum puteti da miss cu ea. Ea foloseste psyhical hit %, nu spell.

    Pulverize(Requires 3 Points in Rend and Tear; 15 Rage): "Deals 80% weapon damage plus additional 629 damage for each of your Lacerate applications on the target, and increases your melee critical strike chance by 3% for each Lacerate application consumed for 10 seconds."
    Este o abilitate extrem de folositoare si trebuie tinuta permanent deoarece la 3 stack-uri de lacerate iti mareste crit chance-ul cu 9%. Cu cat ai mai mult crit cu atat ai mai multe sanse sa se activeze Savage Defense mai des.

    Thrash(Level 81; 25 Rage): "Deals AP * 0.154 + 1 damage, and causes all targets within 8 yards to bleed for (AP * 0.026 + 1) * 3 damage over 6 seconds."
    Este o abilitate foarte folositoare pentru a tine aggro in situatiile aoe.

    Leather Specialization(Level 50): "Increases your primary attribute by 5% while wearing Leather in all armor slots. Balance specialization grants Intellect, Feral specialization grants Agility while in Cat Form and Stamina while in Bear Form, and Restoration specialization grants Intellect."

    Mastery(Level 80): "Allows you to benefit from mastery rating. Check your talent overview pane for additional details."







Personal prefer acest spec (0/32/9):



Puteti folosi urmatorul script ingame pentru a va pune automat punctele ca in imaginea de mai sus, iar dupa dati learn
Cod:
/run t,p,a={2,12,23,42,53,62,83,91,113,121,132,161,172,182,203,211,221,1,3,22,43,53,61,}SetPreviewPrimaryTalentTree(t[1],GetActiveTalentGroup())for i=1,#t do a=t[i]if a<9 then p=a else AddPreviewTalentPoints(p,floor(a/10),a%10)end end

  • Unii prefera ca punctele din King of the Jungle sa le bage in alte talente, deoarece considera ca acel bonus psihical damage de 4% primit din Master Shapeshifter este suficient pentru a genera threat. Punctele din King of the Jungle se pot pune in Stampede. Personal nu vad un prea mare avantaj faptul ca Stampede iti da un malee haste de 30% timp de 8 secunde dupa ce folosesti Feral Charge (Feral Charge nu prea ai cand sa il folosesti in timpul encounter-ului, poate doar la inceput 1 singura data).
  • Datorita talentului Brutal Impact, cooldown-ul la Skull Bash este redus la 10 secunde. Este un spell foarte important deoarece puteti da mult mai des intrerupt la unele spells castate de boss.
  • Datoriata talentului Perseverance, druidul este singurul tank care are tot timpul reduced spell damage.
  • Datorita talentului Thick Hide druidul tank nu are treaba cu defense rating deoarece acest talent ii ofera acea sansa de 6% de a nu primi crit-uri, sansa pe care alte clase trebuie sa o dobandeasca prin cap-ul la defense.
  • Datorita talentului Leader of the Pack druidul tank este si un healer pasiv. O data la 6 secunde si cand da criticale malee isi da heal 4% din viata sa totala. Deasemenea confera tuturor party/raid membrilor 5% critical chance.

Alte specuri pe care le puteti lua in considerare: acesta, acesta si acesta.



Feral Specialization va da urmatoarele bonusuri:
    Mangle (bear): "Mangle the target for 63% normal damage plus 47 and causes the target to take 30% additional damage from bleed effects for 1 minute."
    Aggression: "Increases your attack power by 25%."
    Vengeance: "Each time you take damage while in Bear Form, you gain 5% of the damage taken as attack power, up to a maximum of 10% of your health. Entering Cat Form will cancel this effect."




In urs Mastery-ul mareste damage-ul pe care Savage Defense il poate absorbi. Personal mi se pare genial acest Mastery. Fiecare punct de Mastery mareste damage-ul absorbit cu 4%. X cantitate de Mastery Rating va va da o anumite y cantitate de Mastery. Mastery este un nou stat introdus in Cataclysm.






(numar) - valoarea cu Blessing of Kings sau Mark of the Wild
[numar] - valoarea intr-un raid full buffed.

  • Stamina: Va da Health Points precum si ceva Attack Power in plus datorita Vengeance:
Cod:
1 Sta = 17.1402 Health (17.99721)


  • Agility: Da Attack Power, Crit si Dodge. Nu mai da armura.
  • Cod:
    1 Agi = 2.5 AP (2.625 AP) [2.8875 AP]
    1 Agi = 0.0030783% Crit (0.0032323%)
    324.85 Agi = 1% Crit
    1 Agi = 0.0041054% Dodge (0.0043106%)
    243.58 Agi = 1% Dodge


  • Dodge Rating: Mareste sansa de dodge.
  • Cod:
    1 Dodge Rating = 0.005687% Dodge
    176.71899 Dodge Rating = 1% Dodge


  • Critical Strike Rating: Mareste sansa de a da crituri.
  • Cod:
    1 Crit Rating = 0.0055779% Crit
    179.28 Crit Rating = 1% Crit


  • Haste: Mareste attack speed-ul (viteza cu care dati cu labele).
  • Cod:
    128.05701 = 1% Haste


  • Hit Rating: Mareste sansa de a lovi bossul. Hit capped pentru malee impotriva unui raid boss de lvl 88 este de 8%, adica 960.87 hit rating.
    Este de recomandat hit cap deoarece nu veti mai da miss, in concluzie aveti mai multe sanse sa se activeze Savage Defense

  • Cod:
    120.109 Hit Rating = 1% Hit
    1 Hit Rating = 0.0083256% Hit
    8% Hit = 960.872 Hit Rating


  • Expertise Rating: Reduce sansa inamicului de a da dodge sau parry la atacurile tale.
    Soft cap-ul impotriva unui boss de lvl 88 este de 26 expertise, adica 781.890 expertise rating, iar hard cap-ul este de 56 expertise, adica 1684.071 expertise rating.
    Atentie! La soft cap boss-ul are 0% sansa sa mai dea dodge la atacurile tale, in schimb are 7.5% sansa sa dea parry la atacurile tale, iar la hard cap boss-ul are 0% sansa sa dea dodge la atacurile tale, cat si 0% sansa sa dea parry la atacurile tale.
    Este de recomandat expertise hard cap deoarece nu veti mai da dodge sau parry pe boss, in concluzie aveti mai multe sanse sa se activeze Savage Defense

  • Cod:
    30.0727 Expertise Rating = 1 Expertise
    Level 85 mob = 5.0% (Dodge) / 5.0% (Parry) = 601.454 (20) / 601.454 (20) Expertise Rating
     Level 86 mob = 5.2% (Dodge) / 5.2% (Parry) = 631.527 (21) / 631.527 (21) Expertise Rating
     Level 87 mob = 5.4% (Dodge) / 5.4% (Parry) = 661.599 (22) / 661.599 (22) Expertise Rating
     Level 88 mob = 6.5% (Dodge) / 14% (Parry) = 781.890 (26) / 1684.071 (56) Expertise Rating


  • Mastery Rating: Va mareste Mastery-ul, deci efectul la Savage Defender.
  • Cod:
    179.28 Mastery Rating = 1 Mastery


  • Armor: Micsoreaza physical damage primit.
  • Cod:
    1 Armor = 3.2186 Armor (Bear + Thick Hide)
    1 Armor = 3.282972 Armor (Bear + Thick Hide + Meta Gem)
    Armor cap (75% DR) for Lvl88 Boss mobs = 97717.5 Armor


  • Strength: Da Attack Power.
  • Cod:
    1 Str = 2.5 AP (2.625 AP) [2.8875 AP]





    Gear-ul este putin mai diferit acum deoarece s-a introdus Mastery. Este cam dificil sa se atinga cap-ul la hit si hard cap-ul la expertise asa ca incercati sa faceti rost de ele dupa unde puteti.
    Sa vorbim despre accesorii (neck, ring):
    acum sunteti mai avantajati daca folositi accesorii cu Agility/Stamina in schimbul celor de tank deoarece accesoriilor de DPS cu Agility/Stamina le-a fost marita stamina de baza pentru a se ridica la standardele accesoriilor de tank, iar prin Reforging piesele cu Agility/Stamina confera mai multe sanse de supravietuire. In schimb daca nu aveti un ring sau neck optim cu agility care sa va avantajeze, puteti folosi accesorii de tank.
    Prin accesorii/iteme optime ma refer ca ele sa aibe: Mastery Rating:. Trebuie sa urmariti sa aveti cat mai mult mastery rating pe iteme posibil. Inca o data va repet ca Mastery Rating este foarte important pentru un druid tank. Daca aveti un accesoriu de tank cu dodge/mastery si un accesoriu cu agility fara mastery, folositi accesoriul de tank. Nu luati accesorii de dps cu strenght/stamina/alte stats deoarece nu dau deloc dodge, chiar si cu reforge, nu sunt bune pentru voi.
    Cele mai bune piese cu agility sunt cele cu Expertise(pana al soft cap)/Mastery sau cele cu Crit/Mastery ca stats-uri secundare.
      Dupa mine prioritatea la stats-uri este urmatoarea:

    • Pana sa ajungeti la soft si hard cap pentru hit si expertise:
    Cod:
    1. Dodge
    2. Mastery
    3. Expertise - pana la soft cap
    4. Crit
    5. Expertise - pana la hard cap
    6. Hit - pana la cap-ul de 8%
    7. Haste (nu va ajuta absolut deloc)
    -luati expertise din iteme, dar sa nu sacrificati Mastery pentru Expertise


  • Dupa ce ati ajuns la soft cap si hard cap pentru hit si expertise:
  • Cod:
    1. Dodge
    2. Mastery
    3. Crit
    4. Haste

    Mastery este foarte ciudat pentru ursi deoarece are un soft cap. Acest soft cap variaza in functie de fiecare batalie, depinzant in mod direct de damage-ul primit, asa ca nu se poate calcula cu exactitate.
    Va intrebati de ce are un soft cap? Ei bine Vengeance nu se activeaza atunci cand damage-ul este absorbit . Din moment ce Savage Defender mareste damage-ul absorbit afecteaza astfel cat de des se actievaza Vengeance.



    Reforge la ursi este foarte simplu. Dati reforge la stats-ul cel mai putin folositor in dodge. Deoarece este o gama variata cu iteme care ofera mastery rating si cum am zis mai sus ca ne intereseaza in mod special itemele cu mastery rating, vom avea destul mastery si nu vom fi nevoiti sa dam reforge in mastery, ci trebuie sa ne concentram doar asupra dodge-ului.






















      Dupa mine cele mai indicate 2 profesii pentru un druid tank ar fi:

      Jewelcrafting: Puteti face 3 sockete unice:
    • 3x Solid Chimera Eye - "303 Stamina - 5,193 HP (5,453 HP w/ Kings or Mark)"


      Alte profesii folositoare:

      Blacksmithing: Va da un socket in plus pentru hands si wrist. Puteti echipa 2x Solid Ocean Sapphire:
      "120 Stamina - 2,057 HP (2,160 HP w/ Kings or Mark)"




      Mining:Toughness - "120 Stamina - 2,057 HP (2,160 HP w/ Kings or Mark)"

    Niciun comentariu:

    Trimiteți un comentariu